**Chat Box**

selamat datang ke Bintang KejoraFM dan kita berkomuniti disini untuk happy2<>ceriakan diri bersama DJ-DJ BKFM<>menyinari rentak muzik terkini untuk chaters2 baru yang ingin mendaftarkan diri Chat Box Bintang, letakkan id name >Daftar Profil >masukkan kata laluan> sahkan laluan > KLIK SAVE

** RadiO **

Sunday 9 October 2011

Love LessOn fOr men

Manusia berubah mengikut masa, tempat dan situasi. Apabila kita membincangkan mengenai manusia, jauh di sudut hati kita meyakni manusia mempunyai pelbagai karenah dan perangai. Bercakap pula tentang hubungan sesama manusia, seringkali kita juga merasakan hubungan antara sesama manusia merupakan keperluan dalam kehidupan mewarnai hidup kita.

'Because friendship is number one'

'Love is a big illusion that people feel and can't forget it'

Cinta bukanlah seperti fairytale yang dipenuhi magik-magik mengasyikkan. Jika di katakan jatuh cinta itu magik, ya, itu benar. Tapi, bukan magik Kabbalah lar, tu cerita lain. Namun perjalanan cinta adalah seperti lorong yang jauh untuk di rentasi. Ia bukan semudah menekan kamera DSLR, dan sesukar seperti memandu Ferari Enzo di jalan kebun. Sebaliknya, cinta adalah umpama bersinarnya bintang kejora di ufuk timur. Jika ada mendung, kita tak nampaklah. Jika langit kosong, bersinar terang ia mengindahkan lagi kecantikkan malam.

Apa kata kita, bila menyebut hati budi? Selalu orang berkata ;

'Lawa tak penting, yang penting ialah hati budi'

sedangkan, dalam tuntutan agama ;

'Carilah perempuan itu kerana agamanya'

Persoalannya, adakah faktor agama mempengaruhi hati budi seseorang perempuan itu?

No comments:

Post a Comment